05 Julai 2010

PERTANDINGAN BLOGGING 2010 - ENTRI PERTAMA

Saya merasa sangat bahagia kerana mendapat peluang untuk mengikuti pertandingan blogging ini. Selain itu pertandingan ini boleh memperluas pengetahuan saya, saya juga boleh menghargai budaya-budaya Melayu. Memang benar, pertandingan ini cukup sulit kerana adanya banyak orang yang ikut serta dan juga memerlukan ketekunan dan kemahuan, tetapi saya rasa menang atau kalah tidak menjadi masalah. Dalam pertandingan , yang terpenting ialah apa yang kita telah pelajari.

Budaya yang saya pilih ialah.... Sebelumnya, apa itu budaya Melayu? Dan mengapa budaya itu sangat penting bagi masyarakat Melayu?

Budaya Melayu adalah nilai-nilai, prilaku dan kepercayaan bangsa Melayu. Jadi, budaya sangatlah penting kerana bangsa yang berbudaya berarti bangsa yang berprilaku dan mepumyai nilai-nila kepercayaan yang tinggi.

Saya sangat berharap, melalui pertandingan ini, budaya-budaya Melayu akan lebih dihargai dan juga diabadikan oleh masyarakat.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan